Pagina's

vrijdag 23 maart 2012

Meester Bert



Een boek uit de bieb gehaald: 'De groene hemel'
Dat klinkt natuurlijk veelbelovend ;-) als je net met moestuinen bezig bent. Het gaat over een meester, meester Bert, uit Nederland, die zich inzet voor een project dat Schooltuinen heet. Daar had ik nog nooit van gehoord en ik vind het schitterend! Waarom doen ze hier niet zoiets? Dat zouden mijn kinderen alvast super vinden!
Bij het boek met uitleg over het schoolproject: een boer stelt een hectare ter beschikking en dan krijgt elk kind een tiental vierkante meters ter beschikking. Gezamenlijk planten ze dan dingen en oogsten ze ook en de kinderen mogen alles mee naar huis nemen. Schitterend toch?
De dvd was voor Zoon en Dochter al een verrijking: ze kregen meteen zin om ook aan de slag te gaan.
Een heel mooi portret was dit en wat ook leuk is, in het boek staan diverse recepten om met de producten uit de tuin aan de slag te gaan.

Hier kun je een aantal fragmenten zien:
http://www.youtube.com/watch?v=luZxnGWW6Og


Leuk, toch?

Groetjes,
Inge

ps: dit weekend volgen er foto's van de kindertuintjes :-)

3 opmerkingen:

  1. Inderdaad, ze zouden in de scholen veel meer van die initiatieven moeten doen! Onze kinderen krijgen sinds enkele jaren ook een stukje in de moestuin waar ze dan zelf hun eigen groentjes mogen telen! Ze zijn al volop bezig; plannetjes te tekenen wat erin moet komen, tuinversiering kopen en zaadjes kiezen, er komt nog een blogstukje over! Lijkt een leuk boek! Ook nog veel succes met jullie kindertuintjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn vingers kriebelen al! Veel tuinwerk gedaan dit weekend, ik blog er zo meteen over :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo sjiek dat project! Ik wou dat ze dat hier ook deden...

    BeantwoordenVerwijderen