Pagina's

donderdag 15 maart 2012

Tijd kopen


Waar koop ik tijd? Het is een vraag die me al tijden bezig houdt. Misschien heeft het met de winter te maken? Dan lijken de dagen immers veel korter. Wat ik ook doe, op elk moment van de dag lijken wel drie dingen mijn aandacht te vragen en wel tegelijkertijd. En soms mispak ik me aan de tijd die zo'n klus in beslag neemt.
Ik surfte wat rond op tuinblogs en zag hoe iemand al bakken vol zaaisels had. Ik moet zaaien, denk ik dan en meteen wil ik naar het tuinhok om mijn zaaddoos te zoeken. Maar intussen moet ook de was, de plas en de kook. En de kinderen moeten op tijd van school afgehaald worden. Dus moet het zaaien noodgedwongen wachten tot minder drukke tijden.
In het tuincentrum was het heerlijk rustig. Altijd leuk om tijdens de week te kunnen gaan. Ik heb niets gekocht, behalve een verjaardagscadeau voor een goede vriendin. Heb me moeten inhouden om het voor mezelf ook niet te kopen, maar dat moet even wachten.(Ik kan pas zondag vertellen wat het is, want ze leest mee ;-). Niets van planten en zaden gekocht, nog niets. Ik hou me stevig in, maar in mijn hoofd rijpen plannetjes en ik zie mijn Secret Burrowgarden weer helemaal voor me. Of toch bijna. En alle wensen en dromen komen weer op mijn netvlies. De serre die ik zo graag wil. Maar wel een halve, voor een hele hebben we geen plaats. We willen een muur bouwen en daar de serre tegen bouwen. Anderhalve meter, het is beter dan niets. Dit jaar moet het speelhuis voor zoon en dochter afgewerkt worden. Nu staan er slechts vier palen. De omkadering en het vlondertje komen er. En een touwladder. Een brievenbus, een grasperkje voor het 'kamp' en een bordje: 'verboden toegang, behalve voor moeders of vaders met boterhammen en ander lekkers.' Ik kan me het gegiechel en de verhalen al voorstellen en ben blij dat de mooie tuinbank (die ik nog moet schilderen!) niet zo heel erg veraf staat. Met een beetje geluk vang ik veel van hun gegiechel op. Klinkt zalig in combinatie met insectengezoem en vogelgetsjiep.
Laat de lente maar komen. Ik ben er klaar voor. Die tijd, die maak ik wel. Eitje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten