Pagina's

dinsdag 20 maart 2012

Vandaag al zaadjes gekocht in de Colruyt:
  • Pompoen Uchiki Kuri, ze zouden handiger zijn in gebruik omdat ze kleiner blijven dan die reuzegrote pompoenen. Beter voor mijn kleinere tuin dus ;-)
  • Ronde courgette van Nice, zoon is DOL op courgette en ze zijn zo lekker in de oven opgevuld met gekruid gehakt ... mmmmm! Toch maar even opzoeken hoeveel planten ik moet zetten voor de bestuiving. Vorig jaar had ik maar één vrucht. Ook eens nagaan of ze natte voeten verdragen, het einde van de tuin waar ze moeten komen is op z'n minst drassig te noemen ...
  • Koriander! Het kruid bij uitstek, vind ik. Zoooooo jammer dat Manlief zelfs de geur niet kan verdragen, laat staan de smaak. Als ik naar het kookprogramma van Nigella Lawson kijk op televisie, dan scheurt ze altijd zoveel blaadjes af, dat ik de geur bijna kan ruiken. Het is met niets te vergelijken, vind ik en ik vind het jammer dat ik het zo weinig kan gebruiken.
  • Zaadlint met Saladegroenten: sla, andijvie, raketsla en kervel: schitterend! Zo heb ik veel slaatjes in één en hoef ik niet meer te wachten op een krop, die meestal toch te groot is voor wat wij nodig hebben.

Dan nog even stilstaan bij wat ik nog meer moet kopen:

Zaad: Kamille (of een plant, het hangt ervan af!)

Plant: spruiten, bloemkool, Tijm, Marjolein, Rozemarijn, Lavendel.

Als alle zaadjes uitkomen en effectief planten worden, heb ik alles voor mijn moestuintjes!!!

En nu nog even op de site van Jelle Medema bijlezen, lang geleden leerde ik van hem het idee voor de squarefootgarden :-)

http://www.makkelijkemoestuin.nl/

Tuingroeten!

Inge

2 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat mooi gedaan met die vierkante bakken, geïnspireerd mede door Jelle van de makkelijke moestuin.
    Zijn idee spreekt mij ook erg aan, maar ik blijk te weinig zonnige plaatsen te hebben om dit project met succes aan te vangen. Ik zet zo hier en daar een bak of teil neer.
    Ik ga volgen hoe het project bij jou verder loopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jelle is super, he? ;-) Ik kijk veel ideetjes van hem af! De kinderen hebben nu ook moestuinbakken en zijn geweldig geïnteresseerd. Echt leuk! Ook gemotiveerd om zelf aan de slag te gaan door een boek, waar ik zo meteen over ga bloggen. Heel leuk, met een dvd'tje erbij.
    Blij dat je volgt! :-) (Ik ben trouwens ook benieuwd wat er gaat gebeuren ;-)
    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen