Pagina's

donderdag 15 maart 2012

Zonnestraaltjes in de lucht


Het is warm in de tuin. Ik koester de stralen en knipper met mijn ogen, die het felle licht niet meer gewend zijn na de winterse donkerte. Voorlopig sluip ik nog op kousenvoeten door de tuin. Pluk hier en daar iets dat geplukt moet worden, raap een verdwaald blad op en laat het ergens anders neerdwarrelen. De natuur ontwaakt en ik ook. De drang om erin te vliegen onderdruk ik. Vandaag geniet ik alleen maar.
Ik denk aan de 22 lieve zonnestraaltjes die er eergisteren bijkwamen ... daar word een mens even stil van ...

2 opmerkingen:

  1. Ik meen te zien dat uw paaslelies ook bezoek gehad hebben van de slakken... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles krijgt bij ons een bezoek van de slakken. Maar ik ben slim: ik laat de zoon en de dochter slakken zoeken en ze bij de kippen gooien. Opgeruimd staat netjes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen