Pagina's

zondag 15 april 2012

Het Piratenhol, deel I

De tweede zijbalk wordt bevestigd ...
Even testen ...
Vader en zoon ;-)
Even uitpuffen!
De grond waarop de grasmat moet komen egaliseren, ja, het spitten gaat mij steeds beter af ;-)
Ferme tuinverbouwingen ;-) Het piratenhol heeft een vloertje!! Wat vier palen en een vlondertje al niet kunnen doen: twee kinderharten sneller doen kloppen. Ze zijn heer en meester over de tuin en zeilen weg over het groene veld ...
'Nu moet er nog een roer aan, he, mama?' vraagt Zoonlief met een hoopvol gezicht. Mijn piraatje zit in zijn schepenperiode, hij kreeg een piratenschip van Playmobil voor zijn verjaardag en nu bulkt het huis van de piratenaanvallen en dito gespuis. Maar geen nood: ik word beschermd door Zoon Piraat en dochter Tiger Lelie. Een hele geruststelling.
Geen minuut zijn ze hier binnen geweest in het weekend: en ik ook niet ;-) Grote border opgekuist en amaaaai, ik zal er veel knollen en bollen in kwijt kunnen! :-) Twee sierlindes vlogen eruit en dienen nu als mooie camouflage voor het Piratenhol. De grote border is ferm bijgesnoeid en uitgekuist en dat is eraan te zien. Veel lege plekken waar veel moois in kan komen! We houden de Viburnum in de gaten, die schijnt last te hebben van een beestje: veel opgekrulde blaadjes. Misschien na de bloei eens kort snoeien. Hij 'schiet' ook onderaan en dat is goed, vermoed ik.
Morgen 'zeil' ik naar Sluis. Misschien vind ik daar wel een roer voor de kleine tuinpiraatjes ;-)

1 opmerking:

  1. In Sluis niet, maar in Zedelgem wel. Die von ons komt daar vandaan.

    BeantwoordenVerwijderen