Pagina's

zaterdag 14 april 2012

Kinderspel

Het hekje is dicht, maar niet op slot! Het biedt voor een stuk toegang tot het bessenparadijs (bramen, frambozen, jenevers, stekelbessen, aardbeien en nog een paar soorten waarvan ik de naam even niet vind), maar straks ook aan het kinderclubhuis, dat sinds dit weekend 'Het Piratenhol' werd gedoopt. Meer dan een paar palen staan er nog niet, maar dit weekend wordt het vlondertje gelegd en kunnen ze al eens picknicken op de eerste etage! Spannend!!!

Geen aarde meer! Op de zachte houtschors loop je makkelijk door het bessenparadijs rond. Geen vuile voeten meer in de keuken, yes!!!
De bessenstruiken doen het goed en ik vind het leuk: het wiedwerk blijft tot een minimum herleid. Alleen moet ik met een scherpe schaar het worteldoek nog wat bijknippen, zodat je het niet meer ziet.
De kinderen hebben een geheim hol (nog geen Piratenhol). Achter de geknotte wilg is een kleine doorgang naar de gracht tussen de wei van de boer en onze tuin. Op de grens van onze tuin en die van de buurman maakten ze een insectenhotel met materiaal dat ze in en om de tuin vonden. Heerlijk om die twee stemmetjes te horen konkelfoezen, terwijl ik ze niet kan zien, en zij zich onbespied wanen. Het doet mij denken aan mijn jeugd, toen mijn broers en ik in onze stadse omgeving toch over het hek van de school klauterden en over het verlaten schooldomein door de gaten in de heg klauterden: een avontuurlijker weg naar het kleine bibliotheekfiliaal. Ze worden groot, mijn twee bengels: Zoon maakte daarnet in de keuken alleen de lasagne klaar (oven aanzetten, lasagne erin zetten) en hij dekte zelfs de tafel voor ons vier :-)
Hier zie je het befaamde insectenhotel, dat we mochten fotograferen nadat we het juiste wachtwoord hadden gegeven. Voor wat hoort wat natuurlijk.
Een zacht bedje van mos houdt de beestjes lekker warm.
Is het geen paradijsje?

3 opmerkingen:

  1. Het is potverdikke een vijfsterrenhotel, met bloemen en al!
    Leuk hé, als ze zo groot al zijn maar toch nog klein :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er daar weer allemaal super in orde uit! Heel leuke blog is dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk, die zijn al net als mijn kinderen bezig met vanalles te maken voor de insecten! Hier hebben de wormen ook al eens allemaal een bedje gekregen, super dat ze zich in de natuur ook kunnen bezig houden! Leuk om jullie Flapie ook eens te zien!

    BeantwoordenVerwijderen