Pagina's

zondag 8 april 2012

Lazy holiday


Het weer weerspiegelt het niet, maar dit zijn echt luie dagen. Genietdagen. Batterijenoplaaddagen. Zo mogen er meer zijn. Het is een tijdje geleden (voor mijn doen) dat ik tijd vond voor deze blog, waarschijnlijk omdat het buiten zo leuk was. Een verslagje van een beetje vanalles dus.
Eerst met mijn beste zusvriendin naar Canterbury voor ons jaarlijks dagje shoppen. Nee, dit is dus geen foto van mijn tuin, maar één van de leuke verwendagjes ;-) Geshopt tot ik dropte, jawel. En het was heerlijk! Volgend jaar gaan we terug, maar dan voor twee dagen, één dag is veel te kort. Ook al is ons favoriete winkeltje: 'Past Times' failliet gegaan, toch heeft Canterbury nog genoeg geheimen voor ons om te ontdekken. Hier zie je ook ons favoriete theeadresje: 'Tiny Tim'. Een aanrader: ze hebben er heerlijke scones met clotted cream en thee natuurlijk. En ook 'Kentish Lemonade, een soort citruslimonade die doet denken aan gemberbier. Heerlijk!
Nee, deze foto is helaas niet uit mijn eigen tuin, helaas, maar wel de overbekende bloembollentuinen van Keukenhof in Nederland. Nu ben ik dus al plannetjes aan het smeden om dit najaar zowat 3000 bollen in mijn tuintje te proppen, dus dat gaat nog vuurwerk geven ;-) Enkele fotootjes ter impressie, ik heb er zowat 150 genomen, je kunt daar gewoon blijven klikken. Maar ik ben geen Japanner natuurlijk ;-)
Veel tuinwerk, de laatste dagen. Niet zo wereldschokkend eigenlijk: de moestuintjes verder opgevuld, Dahlia's geplant, Lathyrus gezaaid, nog wat perken opgeschoond, gras bijgezaaid, onkruid uit de moestuintjes gehaald (jawel, dat stond er ook al ;-) en nog wat klusjes hier en daar.
Zoek het grote verschil:
Heel vreemd, dat uitzicht zo, maar het was wel eens nodig :-)
En dan nog een laatste 'shot' van een recente nieuwsgierige bezoeker in onze tuin ... Onnodig te zeggen dat Brunhilde en Gertrude er een gevechtje voor hebben geleverd ;-)

3 opmerkingen:

  1. Dahlia's geplant ????????
    Ik zet mijn eerste stappen in de wereld van de dahlia's. Kocht vorig jaar in 't najaar in Beervelde de dahlia Twinings after Eight, die ik in Great Dixter had ontdekt, en ben hem nu aan het voortrekken in mijn serre. Men vertelde mij dat, eens een dahlia enkele mm's boven de grond staat, een halve graad vorst al nefast is.
    Heb jij andere ervaringen ? Ik heb er tot op heden geen ervaring mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, ik kijk altijd op de verpakking voor wat de periode betreft. Nog nooit problemen gehad, alles is altijd al uitgekomen en heeft weelderig gebloeid ;-) Die van vorig jaar ben ik vergeten uithalen, dus die zijn idd weg. Maar nu heb ik nieuwe en ik heb minutieus opgeschreven welke ik heb en waar ik ze geplant heb. Na de bloei haal ik ze weer uit de grond. Eentje van vorig jaar zit er wel nog in en die is alweer lustig aan het groeien. Lijkt precies geen last te hebben van kouwe voeten ;-D Ik weet nog dat Johan ze vroeger uithaalde en in grote bloempotten binnen liet overwinteren. Dat gaan we dus nu weer doen in het najaar ;-)Ga je weer naar Beervelde in mei? Ik wil dit jaar in voor- en najaar gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne uitstapjes heb je gemaakt.
    En die mooie, dikke, levende slak: we gaan erop letten, Inge, of ze zich echt niet aan groene delen en vruchten vergrijpen!

    BeantwoordenVerwijderen