Pagina's

donderdag 10 april 2014

De (moes)tuin in april

Paasvakantie en dus veel tijd! Hoewel, de virussen wisten mij weer te vinden, ik snuf en hoest erop los, niet leuk! En veel energie heb ik ook al niet. Maar om in de tuin te werken, raap ik mezelf graag bij elkaar!

Het bekende zicht vanaf de tuindeur. Het is leuk om dat elke maand te fotograferen, op dit moment zie je alles gewoon toegroeien!

 Nieuwe kruidjes in de tuin!

Ook het kruidenhoekje is stilaan aan het dichtgroeien. Wie let op de details zal zien dat de salie inderdaad vervangen is. De oude (die van vorig jaar) kreeg allemaal witte blaadjes, manlief zei dat het schimmel was, dus heb ik die maar uit voorzorg weg gedaan.

De slaplantjes houden een race: om het grootst! Nu worden ze omringd door ananassalie (heerlijk!), munt en Chinese koriander.

 Daslook, maar de foto wou niet goed lukken.

De aardappeltjes aarden goed in de emmers! Wat een vondst, anders ben je daar de helft van je moestuin aan kwijt. En in de border kun je ze ook niet zetten ;-)

 Ik hou van wild :-) Dit is een resterend stukje wildernis van vorig jaar. Boragie hoef je dus maar één keer te zaaien en je hebt er willens nillens voor de rest van je leven ;-) Ik pluk me een ongeluk aan de zaailingen, maar daar heeft de kip dan weer baat bij: die is dol op die jonge scheutjes!

De zon warmt alles op: je hoort het groeien!

De befaamde Engelwortel, oftewel Angelica Archangelica. Heerlijke plant, ik heb wat moeite moeten doen om 'm te vinden, maar het is gelukt! Straks worden dat twee knoerten van planten waar ik allerlei heerlijks kan van maken!

Een ballerinaboompje met hopelijk een paar appeltjes dit jaar! :-)

Vandaag (tataaaaam!) kregen we niet alleen te horen dat we de trotse baasjes zijn geworden van een labradorpuppy dat we Ginny gaan noemen!!!! Heerlijk nieuws!

Zoiets dus, al hebben we nu nog geen foto natuurlijk .... Heerlijk om naar uit te kijken!Over twee weekjes kunnen we al eens op bezoek!

Wat heb ik vandaag nog in de tuin gedaan? Wat onkruid gewied, doe ik altijd, of ik word straks bedolven onder de boragie! De tomatenplantjes moesten dringend verpot worden en de zonnebloemen staan nu tussen de moestuin te pronken.

Dan heb ik vooral weer voorgezaaid, wel 10 bakken vol met allerlei soorten bonen, pompoenen en courgettes en ook een beetje suikermaïs.

Die staan nu binnen. Benieuwd wanneer de eerste spruiten te voorschijn zullen komen!

Tuingroeten,

Inge

2 opmerkingen:

  1. Als ik las wat je allemaal hebt voorgezaaid kwam spontaan de vraag in mij op of je de boer achter jou hebt kunnen overtuigen om zijn weiland te mogen gebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai veel verschillende kruiden seg, hopelijk ben je snel terug oke!

    BeantwoordenVerwijderen