Pagina's

maandag 21 april 2014

De tuin met Pasen

Van de nood een deugd maken noemen ze dat dan. Ik heb het over opruimen, niet zo'n leuk karwei. Het is eigenlijk alleen maar leuk als het gedaan is, dat opruimen. Daar krijg je een opgeruimd gevoel van, toch? :-)

Maar we moeten wel: volgend jaar wordt er immers verbouwd. Onze Burrowkitchen wordt helemaal herbouwd, spannend is dat! Maar dat betekent wel dat de huidige gebouwen: keuken - stalletje - stalletje - duivenkot (!) en bouwvallige garage helemaal LEEG moeten. Zucht. En laat LEEG nou net heel moeilijk zijn ...

Dozen van de vorige verhuizing, zeven jaar geleden, staan daar nog. Heb ik die spullen nog nodig? Waarschijnlijk niet. Maar wegdoen? Wedden dat ik dat dan net volgende week heeeeel goed kan gebruiken? Moeilijk! Truukjes en tips welkom!

Maar ooh, wat zal het een zegen zijn om naar buiten te kunnen kijken. Wie mijn banner bekijkt, weet meteen waarom: dat is mijn uitzicht. Alleen kunnen we het nu dus niet zien van in het huis, alleen van boven. Raar hoe mensen vroeger bouwden, toch?

Vandaag heb ik het rommelhok achter de garage opgeruimd. Oude tuinzakken, boomwortels, kapot zwembad, verroeste trampoline, duizenden plastic plantentrays, het leek wel een stort. Alles naar voor gesleept, door het huis, want tja, de oude verandadeur heeft het begeven (zie je wel dat het dringend tijd wordt om te verbouwen!) en repareren heeft geen zin meer. We doen er geen kosten meer aan. Maar opgeruimd staat netjes! En van het oude materiaal heb ik een compostbak 'gerecycleerd', die voorlopig net tussen de koude bak en het konijnenhok past. Ideaal, vlak bij de kip, zo kan ik het tuinafval netjes verdelen tussen kip en compost.

Vorige week vond ik het perfecte bistrosetje in de Blokker, ik vind het een heel gezellig hoekje geworden! Nu nog wel iets verzinnen om tegen de schutting te planten wat groot wordt, want anders teveel inkijk van de buren (niet dat die kijken, maar toch ...)

Pasen vierden we met mijn ouders, het was ideaal om nog te aperitieven in de tuin! Heerlijk!

Een paar fotootjes om af te ronden:

 Paasdecoratie :-)

Boragie vind ik een prachtige plant! Jammer dat ze zo woekert, maar toch vind ik ze heel leuk. En wat nog leuker is: ik heb twee kleuren in de tuin: wit en blauw!

De gedekte tafel!

Ook de paaskip is van de partij!

Het ideale bistrosetje, we hebben daar echt al veel aan gezeten, leuker dan de tuinbank achteraan, dat is zo'n picknicktafel waar je je been overheen moet tillen. Oooh, wat kijk ik uit naar mijn nieuwe terras, waar ik een echte teakhouten set wil ... droom droom droom ...

Kuiflavendel, prachtig!

De koude bak doet goed dienst en is veeeel te klein geworden, helaas. Ik moet echt dringend op zoek naar een oplossing voor mijn tomatenplanten. Iemand tips? Een grote serre komt er pas na de verbouwing.

 Nog eens het komkommerkruid.

Onze nieuwe huisgenoot arriveert over zes weken! Aftellen! :-)

De paastaart! :-) Een helemaal zelfgekochte kaastaart (die van Colruyt is echt heel lekker) en zelf versierd met fruit en slagroom en eitjes.

De gasten kunnen aan tafel!

Mijn composthoop! :-) Zelfgemaakt van gerecycleerd materiaal! Oef!

De kerstomaatjes kunnen al in de tunnel, dan groeien ze wat harder.

 Nog een overzichtje :-)

Paashaasjes ;-)

Zo'n mand met wolletjes fleurt goed op. En haken in de tuin is heerlijk. Ik heb zo'n boekje met gehaakte groenten en fruit, moet ik toch eens doen. Maar eerst een rij kleurige vlaggetjes!

De oogst van vandaag: zes radijsjes en heel veel tevredenheid! :-)

Tuingroeten,

Inge

3 opmerkingen:

  1. Het groeit en bloeit en zoemt daar heel goed! En idd, heel tof en leuk bistrosetje.

    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet nog een keer mijn kruidenhoekje fotograferen :-) Dat is ongeveer al verdubbeld in omvang ;-)
    Doe ik volgende keer zeker!
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tegen september gaat alles nog verdriedubbelen van omvang :-D
    Behalve de tuin zelf natuurlijk; dàt zouden ze nog moeten uitvinden.

    BeantwoordenVerwijderen